« Todos los eventos

14 Sep
Lima viernes 4:00 PM

Seminario de Economía: Optimal Bandwidth Choice for Robust Bias Corrected Inference in Regression Discontinuity Designs

Hasta las 5:15 pm.

El Departamento de Economía de la Universidad de Piura tiene el agrado de invitar a usted al seminario de investigación:

“Optimal Bandwidth Choice for Robust Bias Corrected Inference in Regression Discontinuity Designs”

Expositor: Sebastián Calónico, Ph.D.
University of Miami
Abstract:

Modern empirical work in Regression Discontinuity (RD) designs employs local polynomial estimation and inference with a mean square error (MSE) optimal bandwidth choice. This bandwidth yields an MSE-optimal RD treatment effect estimator, but is by construction invalid for inference. Robust bias corrected (RBC) inference methods are valid when using the MSE-optimal bandwidth, but we show they yield suboptimal confidence intervals in terms of coverage error. We establish valid coverage error expansions for RBC confidence interval estimators and use these results to propose new inference-optimal bandwidth choices for forming these intervals. We find that the standard MSE-optimal bandwidth for the RD point estimator must be shrank when the goal is to construct RBC confidence intervals with the smaller coverage error rate.

We further optimize the constant terms behind the coverage error to derive new optimal choices for the auxiliary bandwidth required for RBC inference. Our expansions also establish that RBC inference yields higher-order refinements (relative to traditional undersmoothing) in the context of RD designs. Our main results cover sharp and sharp kink RD designs under conditional heteroskedasticity, and we discuss extensions to fuzzy and other RD designs, clustered sampling, and pre-intervention covariates adjustments. The theoretical findings are illustrated with a Monte Carlo experiment and an empirical application, and the main methodological results are available in R and Stata packages. (Paper)

Fecha:

Viernes 14 de setiembre de 2018
4:00 p.m. – 5:15 p.m.

Dirección:

Universidad de Piura (Campus Lima) – Aula D12
Calle Mártir Olaya 162, Miraflores, Lima (Ingreso de vehículos por calle Bellavista 199).

El ingreso al seminario es libre. Para asistir, por favor confirmar asistencia hasta el miércoles 12 de setiembre al mediodía enviando un mensaje con su nombre y afiliación a seminarios.economia@udep.pe.

Luego del seminario, los participantes están invitados a una breve recepción con el expositor.

Lista completa de seminarios: http://udep.edu.pe/eventos/economia/

Evento Categoría:
Etiquetas: