« Todos los eventos

Lima viernes 4:00 PM

Seminario de Economía: Public Development Banks and Credit Market Imperfections

Hasta las 5:15 pm.

El Departamento de Economía de la Universidad de Piura tiene el agrado de invitar a usted al seminario de investigación:

“Public Development Banks and Credit Market Imperfections”

Expositor:

Xavier Freixas, Ph.D.
Universitat Pompeu Fabra.
Abstract:

Which projects firms should the PDB target? What can theory say about the types of loans and ways of delivering them that PDBs around the world use? We analyze these questions in the context of a model where screening is costly to banks. Underprovision of credit results from the inability of banks to: 1) appropriate the full benefits of projects they finance, more pronounced for high value projects; and 2) internalize the benefits of screening in terms of aggregate lending. PDB intervention naturally addresses inefficiencies originating in failures in the private provision of credit. Lending to commercial banks at subsidized rates or providing credit guarantees, targeting firms that generate high added value and in risky sectors, are valid alternatives, though guarantees are less effective than subsidies at equivalent cost. PDB lending is particularly important in recessions, when liquidity/capital shortages are likely, and risk profiles deteriorate potentially leading to further credit underprovision. Lending is further preferred to guarantees when banks are facing a liquidity shortage, while a credit guarantees program has additional benefits when banks are undercapitalized. (Paper)
Fecha:

Viernes 11 de octubre de 2019
4:00 p.m. – 5:15 p.m.
Dirección:

Universidad de Piura (Campus Lima) – Aula Consejo
Calle Mártir Olaya 162, Miraflores, Lima (Ingreso de vehículos por calle Bellavista 199).

El ingreso al seminario es libre. Para asistir, por favor confirmar asistencia hasta el jueves 10 de octubre al mediodía enviando un mensaje con su nombre y afiliación a seminarios.economia@udep.pe.

Luego del seminario, los participantes están invitados a una breve recepción con el expositor.

Lista completa de seminarios: http://www.limase.pe/investigacion.php#seminarios

Evento Categorías:
,