« Todos los eventos

Lima viernes 4:00 PM

Seminario de Economía: Is the market on screen still the market?

Hasta las 5:15 pm.

El Departamento de Economía de la Universidad de Piura tiene el agrado de invitar a usted al seminario de investigación:

“Is the market on screen still the market?”

Expositor: Ramazan Gençay, Ph.D.
Simon Fraser University
Abstract: Market design, auction mechanisms for limit order markets, optimal trading strategies, mechanisms of how information is impounded in prices, mechanisms to improve the information aggregation process will be studied. There will be emphasis on understanding the trading environment in high-frequency trading such as market impact, technical and statistical trading techniques, and manipulative trading algorithms in such high-frequency settings.

Fecha: Viernes 2 de noviembre de 2018
4:00 p.m. – 5:15 p.m.
Dirección: Universidad de Piura (Campus Lima) – Aula D11
Calle Mártir Olaya 162, Miraflores, Lima (Ingreso de vehículos por calle Bellavista 199).

El ingreso al seminario es libre. Para asistir, por favor confirmar asistencia hasta el miércoles 31 de octubre al mediodía enviando un mensaje con su nombre y afiliación a seminarios.economia@udep.pe.

Luego del seminario, los participantes están invitados a una breve recepción con el expositor.

Lista completa de seminarios: http://www.limase.pe/investigacion.php#seminarios

2 noviembre, 2018
Aula D11